torstai 15. joulukuuta 2011

sanoista teorioiksi, teoiksi ja päätös on meidän

Tosiaan olin eilen siellä terkkarilla, ei mikään mukava kokemus sinäänsä, mutta yritin kuitenkin kertoa mahdollisimman rehellisesti ja selkeästi asiani.
Sininen mustekynä pulleissa sormissaan se muutti mun sanat yhdeksi sotkuksi paperille. Teki johtopäätöksiä "Aiemmin oksentelua, vakava aliravitsemustila, alkanut n. 1½ vuotta sitten, uusiutunut kesän jälkeen..."
Se hymyili ja oli ymmärtävinään ladellessaan kirosanoja, "hoikka" "sopusuhtainen"... Olisin vain halunnut itkeä häpeästä. Sanoinkin sen, että mua hävettää, että onko tässä nyt mitään isoa ongelmaa kun en oo edes pahasti alipainoinen "Kyllä tässä on iso ongelma, paino ei kerro tän sairauden vakavuudesta yhtään mitään".


Lähete omalle lääkärille, jonka kautta mahdollisesti syömishäiriö poliklinikka, toinen lähete jonnekkin psykiatriseen sairaalaan ? Oon vain ja ainoastaan täydellisen kujalla. En tiedä mitä tässä nyt tapahtuu ja miksi. Pelottaa. Jos ne pääsee liian lähelle ja yhtäkkiä alankin ajatella ettei mun tarvitse laihtua, puolet mun vaatteista jää kaapin perälle liian pieninä, posket alkavat pullottaa ja reidet hinkata yhteen, unohdan teidät ja sitten mitä jos kun mä ajattelen että se on ihan ok. Ei, sen mä en antaisi tapahtuvan. En koskaan. Ikinä, milloinkaan.
Onneksi olkoon jos ne saa parannettua mun elämänlaatua, mutta joku sh poli on kyllä jo liiottelua.


Asiasta toiseen, söin eilen valtaisat 800 kcal (kulutin salilla vain noin 400 koska olen laiska koska antibiottien takia oli niin heikko olo) joista 600 tuli siitä thaikku-ruuasta. Se oli kyllä ihan tiedossa ja oikeastaan kun RS perui tulemisensa, jouduin hetkelliseen paniikissa etten saakkaan thaikku-ruokaa jota olin odottanut koko viikon! Soitin L:lle, se tuli ja vei mut syömään.
Juteltiin sitten tästä kaikesta vähän syvällisemmin ja yritin saada sen ymmärtämään ettei tää ole mikään yhdessä yössä ohi menevä flunssa. Paljon puhetta, liikaa. Halaus ja 'kyllä se siitä'. On sinäänsä naurettavaa selittää syömishäiriöstä, aliravitsemuksesta ja ruuan aiheuttamasta ahdistuksesta samalla kun tunkee riisiä kurkkuunsa... ja pitää ne siellä vaikka ravintolan vessa huutaa tyhjyttään, houkuttelevaa pelastusta. Hah. Kärsin vatsakivut jotka tollanen kunnon ateria pitkästä aikaan aiheutti ja menin nukkumaan kylläisenä.


Tänään kuuteen mennessä 200 kaloria, jogurtista, klementiinistä ja soijajuomasta.
Mulla on ollut ihan hyvä olo, vaikka aamulla vatsa olikin kaksinkertainen eilisen syöpöttelyn jäljiltä. 
Sain ruotsinkokeesta ensimmäistä kertaa koko elämässäni täydet pisteet, oon niin ilonen vaikka se olikin tosi helppo koe... Ostin uudet farkut mangosta (...taas) joista vihdoinkin pystyin ottamaan koon 34, teen kohta katkarapusalaatin ja sitten jumppaan vielä koska en oo tänään liikkunut muutakuin kävelemällä. Päivän kalorit jää varmaan siihen viiteensataan. Se on mun mielestä enemmän kuin sopivasti koska eilen söin kuitenkin aika paljon :)

Hyvin tässä vielä käy.

7 kommenttia:

  1. Voi etkö sä näe että sä todellakin tarvitset enemmänkin apua. Mene sinne sh polille jos sinne pääset! ): syöt niiin vähän ja olet niin pikkuruinen! Sun ei tarvitse laihtua yhtään, usko se tyttö. Muuta en osaa sanoa. Paljon haleja <3

    VastaaPoista
  2. Nii oot kyl ihan oikeessa, oishan tää voinu mennä huonomminki. Mut ku oisin pystyny parempaanki.

    Musta kyllä se valokuvauksellisuus tulee ihan luonnostaan. Catwalkmallien pitää olla pitkiä, vähintää joku 178 ja se ois se mikä mua just kiinnostais eniten.. Paitsi okei huippikses sanottii minnalle et aasias se voi pärjätä :) mut ei sinnekää nyt ehkä ihan heti pääse.. Ihon pitää olla tosi hyvä jos haluu menestyä, ja kyl mä oon liian suuri, catwalk mallien reidet on jotain melkein 40cm vaik ne on mua pidempiä.. Ja niin no laihtua kyllä yritänki. Mustelmat mulla on vähä sellanen ikuisuusjuttu, tai siis että mun jalat on urheilun takii ollu aina ihan kauheen näköset, mustelmia pahempia on oikeestaa kyl ne naarmuista jääneet 'arvet' ja sellaset.. Ja huippiksessa ku ne meni siellä jossain ulkomailla johonki mallitoimistoo ni se tyyppi sano elsistä et "First when she came in I saw her hair. It's horrible" vaik en ollu ees huomannu et sil ois jotenki huonos kunnos hiukset tai siis mun on paljon kamalammat.. Mut okei pidennykset on keksitty. Mut nii ei nyt tuu muuta mielee, mut jos haluu oikeesti olla menestyny malli ni pitäis kyllä kaikki noi ominaisuudet olla ja oon sen verran perfektionisti et en haluu tehä mitää puoliteholla...

    Voimia paljon tohon hoitoprosessiin, oot mahtavan vahva tyttö ni selviit kyllä!♥ Mua sun ei ainakaan tarvi hylätä vaikka paranisitki, muhun voi pitää muutenki yhteyttä:) Mut olitkos se sinä kun sanoit mulle vähän aikaa sitten, että osastolle joutuminen on tosi kaukana..? Voin muistaa väärinki mut varmistanpahan nyt vaan :)

    Mut muru miten sä voit sanoo mulle et 2000 ei oo kovin paha jos sulle 800 on valtaisaa? Ja olet kyllä syönyt liian vähän. Musta joku 500 on silloin tällöin hyvä, kiva ja piristävä onnistuminen, mut noin pitkään jakuvana vaan vakava aliravitsemus.

    Tsemppihaleja♥

    VastaaPoista
  3. todellakin hyvin tässä käy<3 mitäköhän sulle tapahtuu sit ton lääkärin jälkee tai siis ymmärrät vaarmaan mitä tarkoitan.. voimia ja haleja sulle kaunokainen<3 ja kiitos kommentista ja piristyksestä mut ei oo kyllä totta :) mutta kiitos! olet ihana<3

    VastaaPoista
  4. Voi tota terkkarillakäyntiä :s VOIMIA IHANA ♥

    VastaaPoista
  5. Anonyymi12/16/2011

    Hei terkka on ihan oikeessa: paino ei kerro ongelman vakavuutta! Ja kyllä sä oikeesti oot todella syvällä tässä, mutta voit päästä eroon! Helppoo se ei tuu oleen mutta jos oikeesti sitä haluat niin se onnistuu. Jaksamisia♥

    VastaaPoista
  6. Eeeeei kirjotin sulle hullun pitkän kommentin mut sit onnistuin sulkee tän välilehden ja sit se kaikki hävis.........

    Mut siis mun aivot jotneki skippas sun edellisestä kommentista sen miks aina pitää sanoa haleja -kohdan mut täytyy sanoo et oon miettiny ihan samaa! Mut toisaalt se on kyl musta hirveen mukavaa sanoa toiselle niin, ni enpä oo lopettanukaa sen sanomista :)

    Mullaki on just tollee, et haluun kyl jossain vaiheessa eroon sh:sta, mut en vielä. Tai siis ensin haluan olla laiha. Okei, tiedän et tää on tosi naiivi ajattelutapa mut ihan sama.

    Mut joo mulle sanoit :D Ja joo kyl tajuun täysin mitä tarkotat, koska jotenki kaikki tekee(/sanoo) tässä maailmassa just noin. Kun kattoo kenen tahansa mitä tahansa postausta, ni aina suurin osa kommenteista on sitä, et sun pitäis syödä enemmän jne, mikä on tietysti ihan totta. Mut silti kukaan kommentoijista ei kuitenkaa tee niin ku sanoo jolloin niilleki sanotaan noin ja kierre on valmis! :)

    Enpäs nyt sanokaan haleja/jaksamista/voimia/voimahaleja tai yhtään mitään muutakaan vaan onnee tost ruotsin kokeest! :D

    VastaaPoista
  7. Haha joo mulla ei oo muuta elämää.... Mut siis teen aina sillee et ku oon kotona ni mul on kokoajan kone päällä ja sit aina käyn välillä vilkasemassa et onks tullu uusii kommenttei. Mut suurin syy tosiaa on se et oon tosi no-life. Mut kyl must säki vastaat aika nopee!

    Hehe aattelin etten kirjottais postausta ku en haluu et ihmiset aattelee ettei mulla oo muuta elämää ku päivitellä blogia :D Mut ehk nyt sit postaan, voin sanoo kyl jo valmiiks että et tuu olee kovin ylpee musta..

    VastaaPoista

kiitos kommentista ♥