sunnuntai 18. joulukuuta 2011

Valhemaailma

Kello 13 leikkaan puolikkaan omenan 17 palaan, 17 koska olen sen ikäinen. Pala joiselle eletylle vuodelle.
Jätän toisen puolen jääkaappiin aamiaiseksi.
Käyn tunnin kävelyllä (kävelin puolijuoksua, satoi ja olin melkein varma että kun astun seuraavaan mustan täyttämään lätäkköön uppoan suoraan toiseen maailmaan, siihen meidän yhteiseen jossa muutun laihaksi, kauniiksi ja lähetän vanhemmilleni viestin että olen päässyt parempaan paikkaan) ja teen lihaskunnon. Kulutin siis n. -400 kaloria.  Söin vielä seitsemältä vähän riisiä ja kana-kasvis juttua ja yhden piparin (otin tosin toisenkin mutta pureskelin vain ja syljin pois)
Onko teille muilla muuten sellaista, että syömiset on pakko suorittaa aina tiettyinä aikoina, kun kello on tasan jotain ja ruokailujen välissä on oltava aina sama määrä tunteja ?
Mulla tästä on tullut ihan periksiantamaton pakkomielle. Jos oon päättänyt syödä kello 13, mun on syötävä kello 13. Ei viittä vaille tai kolmea yli. Tasalta. Sitten kyttään kuumeisena kelloa etten varmasti myöhästy...
Noniin jokatapauksessa kaloreita tuli koko päivältä korkeintaan 350. Se on ihan hyvä luku, mutta haluan huomenna olla edes ihan vähän parempi.
L oli tulossa meille, mutta sanoin ehkä ensimmäistä kertaa koko meidän seurustelu aikana "Älä tule." Mulle tuli vähän kurja olo tosta, mutten nyt jaksa yhtään ketään... Oltaisiin varmaan vain riidelty jostain turhasta asiasta kun oon just sillä tuulella etten välitä mistään tai kenestäkään.


Eilisestä sanon sen verran, että sain ostettua melkein kaikki joululahjat! Äidille löysin maailman 'hauskimman' lahjan; 'laihduttajan parasystävä'-teetä. Kotona se ei enää ollutkaan niin hyvä idea joten joudun varmaan ostamaan äidille jotain muuta ja pitämään noi teet ittelläni... L:n lahjasta puuttuu osa ja isän lahjasta mulla ei ole hajuakaan. 
Tuli käveltyä Iran kanssa melkein kuusi tuntia keskustassa, korkkarit hiertäen ja painavat ostokset käsivarsia painaen. Olin syönyt aamulla 200g rasvatonta jogurttia ja mitä enemmän me käveltiin sen hitaammiksi mun askeleet muuttui. Välillä kaikki värit alkoi vaan hyppiä silmissä ja koko maailma muuttui yhdeksi hologrammi-kortiksi. En jaksanut välittää ja kun oltiin lähdössä liukuportaissa horjahdin kunnolla taaksepäin, sain otteen Iran takista ja väänsin naamalle peilin edessä harjoitellun 'voittaja'-hymyn, "Ei tässä mitään!:):)"
Kotona murustin valkoisen jäätelöpalan päälle yhden piparin ja join pepsimaxia. Kalorit eiliseltä n. 200 ja kulutin reilusti kaiken ja paljon ylimääräistä.


Suunnittelin ostavani ittelleni joululahjaksi paketin laksoja. Siis en oo rupeemassa käyttämään niitä sen enempää, mutta jouluaatto- ja päivä... Olisi tosi vaikeaa päästä oksentamaan huomaamattomasti ja vaikken mä oo suunnitellutkaan syöväni mitään ihan sietämättömiä määriä tiedän että kalorit menee liian korkeiksi. Esim. äiti tekee sellasia fudge-karkkeja joita se tekee vain ja ainoastaan yhtenä päivänä vuodesta. Jouluaattona. 
Ja mun mummi tekee maailman ihaninta ja samalla koko universumin rasvaisinta porkkanalaatikkoa...
Muuten mä en kyllä jouluruuasta kamalasti pidä, mutta noi karkit ja leivokset ja toi laatikko ja lohileivät... Apua.
TIEDÄN, että se on vain pari päivää ja sitten tulee uusi vuosi ja jos nyt yhden kilon lihoo jouluna niin onko se niin kamalaa. Ei ? Voi kyllä se on. Mä en halua pilata joulua laskemalla jokaisen konvehdin kaloria ja ahdistua kun huomaan miten paljon oon syönyt ilman että mulla on edes jotain pelastus-keino siihen. Siksi laksat.
Sitäpaitsi mulla on melkein heti joulun jälkeen (28.12) se typerä lääkäri, josta lintsaaminen houkuttelee nyt kyllä enemmän kuin mikään muu, en halua olla siellä 150 kiloinen koska varmasti mut punnitaan. En haluais vielä tietää painoani koska näänhän mä että se on ihan liikaa, mutta mun on ihan pakko tietää se ennenkuin joku muu tietää ja siksi yritän käydä vaa'alla vielä tällä viikolla.



Anteeksi aivan liikaa tekstiä, liian vähän kuvia.

7 kommenttia:

  1. Tuo ruokailujen aikatauluttaminen oli minulle aiemmin uskomattoman tärkeää - aamiainen täytyi arkisin syödä tasan puoli seitsemältä tai puoli kahdeksalta ja seuraava ateria TASAN kuuden tunnin kuluttua aamiaisesta. Lisäksi päivän viimeinen ruokailu täytyi ajoittua tasan kuutta tuntia arvioitua nukkumaanmenoaikaa aikaisemmaksi. Tämä tuotti todella vaikeuksia toisinaan, joskus valvoin tuntitolkulla pidempään kuin olisin jaksanut ihan vaan siksi, että pysyisin suunnitelmissani. :D Nykyään yritän vain syödä mahdollisimman keskitetysti ja harvoin ilman napostelua, noin neljän tai viiden tunnin välein.

    Hurjasti tsemppiä ja haleja! ♥

    VastaaPoista
  2. Eli teilläki urheillaa aika paljon? :) Harrastatko sä jotain? Aaaa mä niin kadehdin sua ku sulla ei oo ongelmaa olla syömättä..

    EIEIEIEI mä en todellakaan halua mennä puhumaan mun ahmimisista yhtään kenellekään. Mä en halua kertoa mistään mun syömisjutuista.. Ja hei jos mä sanon, että mä ahmin ni sit ne kysyis sillee et no ootko ennen sitä sit ollu vaikka syömättä ja sit oon sillee joo no paastoilen ja oksennan ja syön välillä jotain alle 1000kcal! Sit ne ois sillee et no joo sun pitää vaan syödä normaalisti ni sitten toi ahmiminenki loppuu! MUTTA KUN MÄ EN HALUA! Kun mä haluan LAIHTUA.

    Sitten mä myöskin joutuisin alkaa käydä jossain psykologilla tms, mitä mä en halua. Sit ku läheiset kysyy et mihin oon menossa ni joo keskustelemaan syömishäiriöstä jota ette tiennyt minulla olevan<3

    Lisäks jos sanoisin tosta jollekin, ni mun tietoihin tulis siitä merkintä, ja mä en sitä halua. En tahdo, että mut voidaan luokitella johonki tollaseen kategoriaan. Ja ei edes mihinkään laihuushäiriö ihmisiin, vaan olisin ruma läski ahmimishäiriö. Hyi.

    Hehe joo huomaat varmaan kuinka tunteita herättävä aihe tää on.. :D

    Mut siis ihan oikeesti mä en todellakaan hae mitään apua. Mä kyllä pärjään itse, jos oon pärjätäkseni.

    Okei sellasee nimettömää apupuhelimee voisin soittaa sit jos oikeesti ois pakko puhuu jolleki :D

    Mut voi pieni musta sä kyllä alat vaikuttaa tosi pakkomielteiseltä tota syömistä kohtaan. Tai siis ei oo ollenkaan hyvä, että noudatat tollasia sääntöjä. Ne on niin tosi kaukana normaalista.. Ja syöt tosi tosi vähän, kunpa mäkin saisin itteäni niskasta kiinni ja voisin olla tollanen keijukainen♥

    Mut eiks ois parempi et painaisit enemmän siellä lääkärillä?

    Niin ja kai sulla sen verran järkeä on, että sä et todellakaan liho mitään pysyvää jouluna, kun syöt koko ajan noin vähän, että kohta kuolet johonki aliravitsemukseen?

    Olet rakas♥

    VastaaPoista
  3. Kiitos kommentista♥ ajattelin kirjoittaa kohta postauksen, paitsi siitä ei tuu mitään kauheen kiinnostavaa luettavaa D: mutta sait mut hymyilemään, kiitos : )
    Ja voi kyllä sä olet kaunis ja laiha. Et vain itse näe sitä :c Ja sä syöt ihan kauhean vähän aina :( huolestuttaa. Älä todellakaan pilaa jouluasi miettimällä joka ikistä kaloria, koska jouluna _saat_ syödä. Ei sun tarvitsisi ottaa laksoja eikä mitään :( vaikka söisit kaks tai kolme päivää kunnolla jouluna niin et siltikään lihois paljon mitään. Oikeasti. Eikä sitä paitsi haittais vaikka lihoisit, oot niin pieni.

    Voimahalauksia♥

    VastaaPoista
  4. Ei ollu sekava, se oli ihana♥

    En halua kertoa mun päälajia, ettei mua vaan vois tunnistaa.. Mut joo en mä oikein voi oksennella kauheen usein, koska jos oksennan tarpeeks paljon ni mun keho aina pistää sillee vastaa et oksennus vaa ei tuu.. Sitte on aina keksittävä jotain muuta ja unohan oksentelun. Mut nii musta tuntuu et mulla on ehkä bulimia, koska vaikka en oksennakaa joka kerta ni bulimiahan voi olla myös sellanen, ettei oksenna ollenkaan vaan esim liikunnalla kuluttaa kaiken. Mut mä en halua olla mikään helvetin ällöttävä bulimikko, mä haluan olla kaunis ja laiha, anorektikkoki mielummin.. Jotenki mun aivoissaniki aina miellän, et anoreksia ja bulimia on toistensa vastakohdat, anoreksia on just kaikki kaunis ja puhdas yms ja bulimia taas ruma ja likainen ja niin alhaista...

    Sä et ole mikään tonnikeiju.. Mut mitä sillä sun lääkärikäynnillä sit katotaa? Joudutko johonki hoitoon? Mut joo toi on kyl just toi ajatus et I'm too fat to have an eating disorder.. Paitsi et mä en ees voi ajatella noin ku oon just niin läski ku ahmimishäiriöisen kuuluuki olla.

    No joo ehkä on parempi, että nautit joulusta sit omalla tavallas, mut parempi kyl ois vaan yrittää syödä normaalisti.. (Tiedän et se on aika mahotonta..) Mä aattelin et voisin ostaa siellä alleja ni saisin vähän mielenrauhaa ku tietäisin, ettei kaikki se syömäni rasva imeytyis..

    Hali sullekin♥

    VastaaPoista
  5. Eipä siihen kuulu ei.. Se just on BED:in ja bulimian ero, molemmat kylläkin ovat ahmimishäiriöitä.

    Aa okei kerro heti sit ku tiedät, miten toi sun hoito etenee!

    Mä sain just harjotteluohjelman loman ajaks ja olin pyytäny aika rankkaa ni sellasenhan sain, et ehkä nyt voin syödä vähän vapautuneemmin :) Toivottavasti sunkin joulusta tulee ihana♥

    Kiitos sun ihanasta kommentista, siitä tuli tosi kiva fiilis♥

    VastaaPoista
  6. Voi pieni, sä et millään voi olla mikään pullukka :c näet itsesi ihan väärin.
    Mutta kiitos kommentista♥ Jep, tiiän että paastoaminen johtaa aina jossain vaiheessa ahmimiseen...mutta koitan nyt jaksaa jouluun asti syödä tosivähän niin että jouluna voi syödä sitten normaalisti :)
    Ja kyllähän sä osasit sanoa vaikka mitä järkevää, ja oikeesti autat aina kommenteillasi♥

    Voimahaleja paljon sullekin, toivottavasti sulla on hyvä olo♥

    VastaaPoista
  7. Paljon voimia ja kiitos kommentista ♥
    On enemmän kun okei sanoa ihan kaikille joskus, ettei nyt vaan jaksa, joten älä siitä huonoa omatuntoa pode ainakaan.
    Pidä hauska joulu ♥

    VastaaPoista

kiitos kommentista ♥