torstai 29. joulukuuta 2011

yes, i really am sorry for not being skinny enough

"Ethän sä mikään laiheliini ole" arvioiva katse.
"Joo en ole"
"plaaplaaplaa ethän sä mikään laiheliini ole" halveksuva ääni.
"niin"
"plaaplaaplaaplaaplaaaa ethän sä mikään laiheliini ole, mutta meetkö nyt tohon vaa'alle" tekolempeä hymy.
"En mene"

Ja aihe siirtyy keuhkokuumeeseen ja sen jälkikontrolliin. Vääntelehdin tuskaisesti kovassa tuolissani ja pidättelen kyyneleitä. Yritän pitää itseni kasassa edes sen 5 minuuttia etten potkisi jokaista lähietäisyydellä olevaa asiaa hajalle.
**tun kusipää, en mikään laiheliini. JOO-O kyllä mä tiedän mikä mä olen, kiitos vaan kiitos aivan vitun helvetisti kiitos!!!
Mutta et ole säkään kovin pätevä lääkäri ikäsekses. 
Lopuksi vielä "No mitä mieltä oot nyt tästä sun mmhmmämmöööääää..." kuvottavaa naamanvääntelyä "...mielenhäiriöstä"
"No ei tässä mitään häiriötä oo, heihei"
"Ja muista että tänne voi aina tulla puhumaan jos tulee jotain, nuoret ei saa olla surullisia"
"Joo kiitos hei!" PAM.


Ilma takertuu kurkkuun kun yritän saada sydämen lyömään taas tasaisesti tu tum tu tum. 
Mä en itke, musta tuntuu tarpeeksi kamalalta ilman kyyneleitäkin. Miksi mä menin??? Typerys. Tiesit kyllä. 
Mutta eikö tää ollutkin mun suunnitelma? Asettaa itseni naurunalaiseksi, vetää rooli kauniisti ja päästä nopeasti ulos, jatkaa eteenpäin ilman esteitä.
Mutta et sä mikään laiheliini ole ja se katse, se halveksuva katse ja "Mitä sä tulet tänne tuhlaamaan mun aikaani" -ajatukset. Saatoin lukea ne sen silmistä. 
Päätän, että jos vielä jonain päivänä joudun lääkärin vastaanotolle kuumeen, nuhan, päänsäryn, minkä tahansa turhan asian takia niin silloin mä olen 'laiheliini' (kamala sana). Sitten kukaan ei katso mua ja ajattele "mikä pullukka, mitä **tua sä täällä teet" Ei kukaan.


Tää on typerää. Oon nyt ehkä vähän itsesäälinen, mutta mä menin sinne, mä olin kertonut terkkarille asioita joista mä olen kohta kaksi vuotta pelännyt kertoa kenellekkään, asioita jotka on ollut vain mun omia, pieniä suuria salaisuuksia, mun omia. Se kirjoitti ne jonnekkin josta kaikki julkiset terveysasemat näkee ne.
Kun mä vähän, varovasti raotin ovea, päästin vieraan katseen maailmaani sain vastaukseksi suorat sanat "ETHÄN SÄ MIKÄÄN LAIHELIINI OLE". Ylireagoin ehkä, mutten vain odottanut mitään tollaista, noin suurta nöyryytystä. Anteeksi.
Mä en enää ikinä puhu tästä, mistään, kenellekkään, me tarvitaan nyt vahvempi suojamuuri. Suojelijoita, ehkä vähän taikuutta.

Vaikka mä oon nyt ollut koko loman ajan tosi ahdistunut ja kiukkuinen, niin tänään oli melkein hyvä päivä. Loppujenlopuksi.
Kävin keskustassa ja Ira tuli mukaan, Ihana rakas Ira. En oikeastaan ostanut yhtään vaatetta koska vatsa oli niin turvonnut eilisen tankkaamisesta ja läskistä koska olen läski eikä siitä nyt vain pääse mihinkään. Mutta! Ostin nämä (tiedän ettei teitä kiinnosta mutta kerron kuitenkin...) ja perjantaina yritän vielä kiertää muutaman vaatekaupan:

kännykkälaatu :)

+ Oon tosi kauan halunnut Liisa ihmemaassa -kirjan tän alkuperäisen, englanninkielisen version ja nyt sain sen! Yhdistän sen niin vahvasti sh:n kanssa, syystä ja toisesta, että toimii samalla loistavana thinspoa. Outoa. 16.95€
+ Sitten toi piirustuskirja... halpahalpaa ja siinä kerrotaan tosi tarkasti kaikkien nivelten rakenteet ja lihasten nimet on ihan latinaksi asti ja luustot ja kaikki ja niin. Jos tosta nyt on jotain hyötyä niin saatan ostaa myöhemmin vielä sen ihmisen anatomian.
6.95€
+ BodyShopin mustikka vartalovoi 12€ ja skinssin 1. tuotantokausi 10€.

Huominen, no tämä päivä, kello on 4:30, ylihuominen tai koko loppuvuosi ei näytä kovin lupaavalta.
Huomenna mennään isän siskon ja  meidän serkun luo syömään, perjantaina päivällä mennään mummille syömään ja illalla lupasin käydä L:n äidillä enkä oo vielä nähnyt kertaa kun se ei olisi tehnyt mulle viiden ruokalajin menyyta... lauantaista en oikeastaan oo ihan varma. Oon L:n kanssa, se on varma. Ja tavallaan haluaisin olla vain kotona, katsoa leffaa, juoda ehkä lasilliset baileyssia, kävellä keskiyöllä leikkipuiston viertä ja vilkuilla taivaalle. Tavallaan haluaisin lähteä kauas pois, edes lappiin maalaamaan tyhjää tai autiosaarelle kuvaamaan merta.
Kai me jossain kuitenkin käydään. Ehkäpä.


Luulen että tässä oli tän vuoden viimeinen postaus, anteeksi että se oli näin kamala. 
Nähdään sitten ensi vuonna ja kiitos ihan oikeasti kaikilla ihanille lukijoilleni!
Oon niin ihmeissäni miten monta teitä on, miten monta pientä ihanaa ihmistä. Kiitos!!
En toivota hyvää tai onnellista uutta vuotta, vietetään vain mahdollisimman hauska aatto ja tehdään parhaamme ensi vuonna.

Ensi vuonna haluan kirjoittaa vähän harvemmin, mutta vähän kauniimpia postauksia joissa jokaisessa on vähän enemmän jotain omaa.

9 kommenttia:

  1. Rakastan lukea sun postauksia, niissä vaan on sitä jotain, ne on kauniita <3
    Ajattelen myös etten ansaitsisi T:tä, mutta en sitä blogiin kirjoita, koska T lukee mun blogia. En halua, että se saa tietää.
    Toi lääkäri ei kyllä kuulosta yhtään mukavalta, mistä tommosia oikeesti valmistuu. Älä välitä siitä mitä se sanoo, oot varmasti tosi kaunis (vaikka en oo nähnykään sun kasvoja, mutta tiedän että oot). (:
    Eikä mua haittaa millasia kommentteja saan, ne vaan piristää aina.
    Haleja sinne ja hauskaa loppuvuotta! <3
    P.s. Skins on aivan ihana.

    VastaaPoista
  2. eikun tajusin itse väärin:(
    JA MITÄ HELVETTIÄ?
    MITEN HELVETIN VITUN SAATANASSA
    toi lääkäri on noin VITUN hullu paska?
    kerroitko sä siis sille et sulla olla jotain syämishäiriötä vai?
    siis ihan naurettavaa mä olisin varmaan potkassu tota lääkäriä naamaan...
    miten se kehtaa sanoo tolleen ihan kenelle vaan?
    ja varsinkin jollekki senmmoiselle joka on tarkka syömisistään tai kehostaan!
    ihan naurettavaa siis oon niiiiiin vihanen nyt.
    mua oikeesti suututtaa niin paljon toi lääkäri en vaa voi käsittää kuka sanoo noin, johan on helvetti. anteeksi ku kiroilen mut tekis mieli tolle lääkärille saattaa potkut, ei noin vaa puhuta ihmisille. aiheuttaa kohta kaikille jonkun syömishäiriön. saatanan hullu.
    ja oot muutenkin pieni, et ole mikään läski sun bmi 20!!!
    se on vähän!!
    niin moni haluais sun mitat, ja se sanoo noin!!
    niin moni tässä maailmassa haluis niin kovasti sun mitat... VITUN hullu lääkäri oikeasti..
    voimia ja haleja rakas<3

    VastaaPoista
  3. Anonyymi12/29/2011

    Se lääkäri ei tiedä mitään mistään. Tollasia vitun kusipäitä kaikki julkiset yleisläälärit on. Ne ei erota es kurkkukipua ja nuhaa toisistaan, saati sitten tiedä syömishäiriöistä yhtään mitään.
    Ja jos et oo sairaalloisen alipainoinen, niin sun mieles voi olla kuinka tahansa sairas!! Ja sun mieles on, ei millään pahalla. Olet oikeutettu saamaan apua. Mee yksityiselle tai mee uudelleen sille terkkarille ja pyydä aikaa psykologille/psykiatrille tai jollekin joka tietää asioista edes vähän. Mee ravitsemusterapeutille! Se ainakin näkee heti et sun ruokailut ei oo normaalit.

    Hyvää uutta vuotta joka tapauksessa♥

    VastaaPoista
  4. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  5. Kiitos kommentista♥ (voi mutta mun bmi ei varmaankaan, todellakaan, oo enää toi mikä se joskus oli, oon lihonut. Sitä paitsi se olis siltikin korkeampi kuin sulla, mutta äh, ei missään vertailussakaan ole järkeä, sä olet joka tapauksessa laiha, piste.) Ja hei kiitos tosta lauseesta, se auttoi muakin vähän ! :D :)
    Anteeks mutta MITÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄäääääääääääää toi lääkäri, voisin pamauttaa siltä tajun kankaalle. Oikeesti IHAN SAIRAAN TÖRKEÄ, mikäköhän on sen mielestä laiheliini sitten, koska sä oot laiha, ja vaiket oliskaan niin se ei voi puhua noin, hitto...en tajua. Anteeks mun ruma kommentti mutta oon nyt ihan järkyttynyt.
    (Kivoja ostoksia! C: )
    Sä olet ihana ja toivottavasti sulla menee loppuvuosi nyt tässä hyvin♥ Tuhat voimahalausta♥

    VastaaPoista
  6. voimia hirveesti, ja hyvää uutta vuotta! ♥

    VastaaPoista
  7. Kauhee toi lääkäri!! Okei mut ymmärrän kyl ihan täysin miltä susta tuntu, ku mä nimittäin just viimisen viikon sain kuulla kuinka oon 'sporttinen' enkä yhtään 'rimpula'.. Joo tiedän, noista ehkä toi sporttinen on tavoteltavampaa ku rimpula ja sillee, mut ei musta. Mä haluan olla rimpula. Niin tyhmältä ku se kuulostaaki. Mut nii siis kuitenki toi lääkäriki varmaan just tarkotti sillä sitä et se on vaan hyvä että ei oo laiheliini, ku se ei ehkä ymmärrä, että ihminen jolla on sh just nimenomaan haluaa olla laiheliini. Tai siis että se ei vaan tajua et se on jotain mitä sä haluat, vaikka siitä itestähän ois kauhistuttavaa vaan olla sellanen.

    Toivottavasti nyt sain jotenki selväks mitä tarkotin :D Mut et just syömishäiriöinen kääntää noi asiat vähän erilailla ku miten ne on tarkotettu.

    Mut joo sun parantumisen kannalta toi oli ehkä pahinta, mitä voi käydä. Tollanen vaan ruokkii sh:ta..

    Kukas toi Ira on? :) Ootko ikin aikasemmin puhunu siit ku en muista?

    Mut joo kyllä kirjottelen tässä just postausta kaikista kuulumisista.

    Hyvää uutta vuotta!♥

    VastaaPoista
  8. Ihan järkyttävä idiootti toi läääri!! Miten joku voi ees sanoo noin typerästi. >:( Pistää vihaks tommonen.

    Oon lukenu sun koko blogin läpi, ja kirjotat mun mielestä tosi kivasti ja mielenkiintosesti. Jäin heti koukkuun :--D Käy säki kattoo mu nblogia sitten kun ennätät? :) Ja hyvää uuttavuotta sinullekin ja jakselemisia <3

    VastaaPoista
  9. Oi että oli ihana saada sulta kommentti, ku tuntuu että kukaan ei oo ikuisuuksiin ees käyny bloggerissa! :)

    Mut joo olihan siellä kyllä ihanaa♥ Ja haha oot ihana, kiitos♥ Tykkään kyl iteki mun vatsasta! Se on yks niistä aika vähäisistä kohdista kehostani, jossa en oikeesti edes muuttais mitään vaikka voisin!

    Halit sullekin, ja ei se haittaa vaikka vastaisit hitaasti, sun kommentin saapumispäivämäärästä riippumatta se on aina yhtä ihana♥

    VastaaPoista

kiitos kommentista ♥